Trafiaj do klienta lokalnie 17 Czerwiec 2019

admin

Kiedy rozmawiamy o pozycjonowaniu stron internetowych w Poznaniu, dyskutujemy o rzeczywistości wirtualnej, która według słynnego powiedzenia, jest wolna od granic. To prawda, ale musimy pamiętać, że pozycjonując strony internetowe, Poznań musi pozostawać cały czas z tyłu naszej głowy. Wyrazem tego jest bardzo ważny mechanizm stosowany w praktyce pozycjonowania, jakim jest pozycjonowanie lokalne.

Myślimy globalnie, żyjemy lokalnie

Kluczem do sukcesu Internetu jest to, że wszystkie treści w nim obecne są dostępne zawsze i wszędzie niezależnie od tego, gdzie jesteśmy my, gdzie są pożądane przez nas treści i gdzie jest osoba, która je stworzyła. Pozycjonowanie stron WWW jest znakomitym przykładem znaczenia takiego stanu rzeczy, ponieważ pozycjonować strony WWW w Poznaniu można z dowolnego miejsca świata. Siedzibą agencji interaktywnej wcale nie musi być Poznań, by firma podejmująca się promocji mogła odnosić sukcesy. Jeśli jednak chodzi o wynik pozycjonowania, sytuacja wygląda inaczej, ponieważ istnieją pewne bariery dla realnego korzystania z usług w sieci. – www.activate.pl/pozycjonowanie-poznan

Bariery w sieci

W czasach łatwo dostępnych i tanich usług kurierskich takie produkty jak chociażby książki czy drobną elektronikę kupujemy byle gdzie i dociera ona do nas do domu.  Nie robi nam różnicy, skąd towar wysyła sprzedawca i gdzie funkcjonuje. Nie zawsze jednak tak jest. Zdarza się, że:

  • Z produktu lub usługi musimy skorzystać osobiście i nasza obecność jest niezbędna (fryzjer, myjnia samochodowa);
  • Usługa lub produkt potrzebne nam są w miejscu, gdzie w danej chwili się znajdujemy (hotel, holowanie samochodu);
  • Transport zakupionych towarów lub usług byłby bardzo kosztowny lub niepraktyczny (materiały budowlane, świeża żywność, usługi remontowe);
  • Chcemy obejrzeć produkt przed zakupem (biżuteria, ubrania). – www.activate.pl/pozycjonowanie-stron

Takich powodów może być oczywiście więcej i mogą one też być bardzo subiektywne. Niezależnie od ich rodzaju, podstawowa zaleta pozycjonowania, jaką jest trafianie bezpośrednio do zainteresowanego klienta, może być zrealizowana skutecznie tylko poprzez pozycjonowanie lokalne. Jest to pozycjonowanie, które w swoich frazach uwzględnia lokację:

  • Kraj (wczasy Chorwacja);
  • Region (agroturystyka Mazury);
  • Miasto (fryzjer Poznań);
  • Dzielnicę (apartamenty Praga Południe).

Dokładny dobór stosowanych technik zależy zawsze od założonego celu działania.

Ten wpis opublikowano dnia poniedziałek, 17 Czerwiec 2019 o godz. 8:57 w kategorii wybór strategii. Możesz śledzić komentarze tego wpisu przy pomocy kanału RSS 2.0. Komentarze są wyłączone, ale możesz wysłać sygnał trackback ze swojego bloga.

Komentowanie wyłączone.