Kult pierwszego miejsca 17 Czerwiec 2019

admin

Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych jest otaczane niemalże kultem i uchodzi za święty Graal każdego specjalisty od SEM/SEO. Znaczenie pierwszego miejsca w wyszukiwarce trzeba jednak dobrze zrozumieć, ponieważ kampanie promocyjne dążące do jego osiągnięcia mogą być bardzo skomplikowane i kosztowne, przez co jego zdobycie wcale nie musi być korzystne. Z drugiej strony, jest to najlepsza gwarancja uzyskania wielu pozytywnych zjawisk przekładających się na później na realny sukces finansowy firmy z Konina. Zadaniem agencji interaktywnej jest ocenienie, kiedy walka o pierwsze miejsce jest korzystna.

Dlaczego pierwsze miejsce?

Intuicyjnie rozumiemy, że pozycjonowanie stron internetowych w Koninie nakierowane na uzyskanie najwyższego miejsca to działanie pożądane. Rozumiemy, że pierwsze miejsce to wygrana w wyścigu, która w dodatku daje jeszcze korzyści poboczne. Pozycjonując stronę internetową tak, ze zdobywa pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, uzyskujemy:

  • Więcej wejść na stronę niż linki z niższych miejsc;
  • Możliwość wygrania walkowerem z firmami, których produkty nie trafią nawet do porównania;
  • Większą rozpoznawalność naszej marki, nawet jeśli ktoś nie kliknie w link;
  • Prestiż i przekonanie klientów o naszej wyższości. – www.activate.pl

W przypadku pozycjonowania stron WWW w Koninie chodzi bowiem nie tylko o to, by realnie wygrać wyścig, ale by też odpowiednio zaistnieć.


Nie tylko kliknięcia

W dzisiejszych czasach, jak pokazują statystyki, pozycjonowanie stron WWW sprawdza się nawet w stosunku usług, z których korzysta się typowo lokalnie. Wyszukiwarka internetowa jest dla nas pierwszym adresem, pod który się udajemy, nawet jeśli teoretycznie wygodniej byłoby po prostu udać się do centrum miasta i skorzystać z usług tam zlokalizowanych. Zwłaszcza w takim stosunkowo niewielkim mieście jak Konin.

Mimo to, internauci korzystają z wyszukiwarki i przypisują jej znacznie większe znaczenie, niż realnie posiada. Najbardziej istotne jest to w kwestii prestiżu, jaki niesie za sobą wysokie miejsce. Podświadomie niemal każdy internauta zakłada, że wyniki wyszukiwania ustawione są od najlepszych, do najgorszych, chociaż w rzeczywistości Google nie ma możliwości sprawdzenia usług danego hydraulika czy jakości pączków w piekarni. Tym niemniej, internauta kojarzy pierwsze miejsce z najlepszą ofertą, co oznacza podwójną promocję dla firmy.

Ten wpis opublikowano dnia poniedziałek, 17 Czerwiec 2019 o godz. 8:57 w kategorii wybór strategii. Możesz śledzić komentarze tego wpisu przy pomocy kanału RSS 2.0. Komentarze są wyłączone, ale możesz wysłać sygnał trackback ze swojego bloga.

Komentowanie wyłączone.